Μπορεί να έχουμε συνηθίσει την Ελλάδα να είναι ουραγός στις διάφορες λίστες στατιστικών της ΕΕ που σχετίζονται με την ψηφιακή ωριμότητα, ωστόσο υπάρχει μια λίστα που η χώρα μας τοποθετείται στην πρώτη πεντάδα της ευρωπαϊκής κατάταξης κάνοντας τη διαφορά στις επιδόσεις.  

Ο λόγος για την λίστα με τις ψηφιακές δεξιότητες των νέων, ηλικίας 16 εως 24 ετών, στην οποία η χώρα μας βρίσκεται στην τέταρτη θέση με το 92% των νέων της να διαθέτει τουλάχιστον βασικές ψηφιακές δεξιότητες, όπως αναφέρει ο ΣΕΠΕ. Μάλιστα η χώρα μας κινείται πάνω από το μέσο όρο της ΕΕ. Να σημειωθεί ότι το 2019, τέσσερις στους πέντε νέους (80%), ηλικίας 16 έως 24 ετών, στην Ευρωπαϊκή Ένωση (Ε.Ε.) είχαν βασικές ή πάνω από τις βασικές ψηφιακές δεξιότητες. Το ποσοστό αυτό ήταν κατά 24 ποσοστιαίες μονάδες υψηλότερο από την αντίστοιχη επίδοση στα άτομα ηλικίας 16 έως 74 ετών (56%). 

Μεταξύ των κρατών - μελών της Ε.Ε., η Κροατία είχε το υψηλότερο ποσοστό ατόμων ηλικίας 16 έως 24 ετών με βασικές ή υψηλότερες από τις βασικές ψηφιακές δεξιότητες (97%), ακολουθούμενη από την Εσθονία, τη Λιθουανία και την Ολλανδία (και οι τρεις χώρες με ποσοστό 93% έκαστη).

Η χώρα μας κάνοντας την έκπληξη βρίσκεται στην αμέσως επόμενη θέση, καθώς ποσοστό 92% των νέων, ηλικίας 16 έως 24 ετών, διέθεταν τις βασικές ή υψηλότερες βασικές ψηφιακές δεξιότητες. Η αντίστοιχη επίδοση της χώρας μας στον συγκεκριμένο τομέα ήταν 86% το 2017, 89% το 2016 και 84% το 2015.

Χειρότερες επιδόσεις από την Ελλάδα ως προς τις ψηφιακές δεξιότητες των νέων ηλικίας 16 έως 24 ετών έχουν η Τσεχία, η Αυστρία, η Φινλανδία, η Πορτογαλία, η Γερμανία, η Ισπανία, η Μάλτα, η Δανία και η Σουηδία.

Στο μεταξύ, τα χαμηλότερα ποσοστά νέων, που διαθέτουν τις βασικές ή υψηλότερες από τις βασικές ψηφιακές δεξιότητες στην Ε.Ε., εντοπίζονται στη Ρουμανία (56%), στη Βουλγαρία (58%), στην Ιταλία (65%), στην Ουγγαρία (68%), στη Λετονία και στο Λουξεμβούργο (και οι δύο χώρες με 75%).

Το ποσοστό είναι εντυπωσιακό για τα δεδομένα της χώρας και φυσικά ελπιδοφόρο αν λάβει κανείς υπόψη του ότι τους τελευταίους μήνες λόγω της πανδημίας και του lockdown που την ακολούθησε, πολλοί νέοι αυτής της ηλικίας χρειάστηκε να παρακολουθήσουν διαδικτυακά μαθήματα αλλά και να διεκπεραιώσουν άλλες εργασίες και καθημερινές τους ανάγκες διαδικτυακά. 

Όπως αποδεικνύεται τόσο οι νέοι της Ελλάδας όσο και της Ευρώπης διαθέτουν τα κατάλληλα ψηφιακά εφόδια για να ανταποκριθούν ακόμα και στις πρωτόγνωρες συνθήκες του κορονοϊού. 

Άλλωστε οι ψηφιακές δεξιότητες είναι πλέον κρίσιμες για την απασχολησιμότητα, καθώς περίπου το 85% όλων των θέσεων εργασίας στην Ε.Ε. απαιτούν τουλάχιστον βασικό επίπεδο ψηφιακών δεξιοτήτων. Επιπλέον, η κρίση του κορονοϊού κατέδειξε ότι οι επαρκείς ψηφιακές δεξιότητες είναι κρίσιμης σημασίας για να μπορούν οι πολίτες να έχουν πρόσβαση σε πληροφορίες και υπηρεσίες. 

 Πηγή:insider.gr